Sabtu, 26 November 2011

Adakah Harimau Kumbang Akan Terus Mengaum ??


Assalamualaikum

Mungkin ramai peminat Pasukan Harimau Kumbang belum mengetahui status pasukan kesayangan mereka di Liga Fam pada tahun 2012 yang telah pun di swastakan kepada satu kolej tempatan untuk menguruskan pasukan harimau kumbang bagi musim 2012/13 dalam Liga Fam..

Suntikkan dana sebanyak 4 juta kepada Pasukan yang akan di selia oleh Aucms sendiri dimana Fap hanya akan menguruskan pasukkan Piala Presiden bawah 23 tahun sahaja.. hal ini disebabkan masalah kewangan yang sering membelenggu pasukkan Harimau Kumbang ini.. Dimana tiada sokongan kewangan daripada Kerajaan 'Negeri' disebabkan kemelut dalaman antara FAP dan Kerajaan negeri yg dipimpin oleh Dap..

Kurangnya Profesional daripada Kerajaan Negeri amatlah mendukacitakan Penyokong Harimau Kumbang yang ingin melihat pasukan ini melaungkan ngauman nya di stadium keramat Stadium Bandarraya.. Malah amat jelik apabila kerajaan negeri ingin pula menubuhkan pasukkan baru iaitu PBA FC..


Kemanakah Haluannya pasukan2 daripada Negeri Pulau Pinang setelah kewujudan USM FC, SDM PULAU PINANG, dan Kini PBA FC.. Adakah perkabaran baik atau sebaliknya??.. Jika diikutkan pengalaman bekas Couch Pulau Pinang Ahmad Yusuf sukar untuk memilih pemain jika terlalu banyak pasukan dibawah 1 negeri.. seperti yang telah berlaku satu ketika dahulu kepada pasukan2 dari lembah klang..

Walaubagaimana pun sesi pembentukkan pasukan ini dalam keadaan siap sedia apabila pemilihan pemain telah dibuat dan senarai akhir akan dikeluarkan sebelum 30 November 2011 yang mana tarikh tutup pendaftaran pemain pada 8 disember 2011..



Pasuka
n ini juga dikhabarkan hampir pasti mendapatkan khidmat bekas penyerang Nigeria, Kedah dan Terengganu PETER NIEKETEN untuk mengemudi cabaran Pulau Pinang dalam liga Fam.. malah di barisan penyerang juga gandingan Hasmawi Hassan dan Khalid Jamlus juga dicuba..

Pihak Aucms juga bakal menandatangani perjanjian persefahaman antara Aucms dan SMK GUAR PERAHU sebagai sekolah angkat dalam pembangunan bola sepak Remaja Pulau Pinang..

Di Akhir kata Semoga Penang Aucms akan terus melangkah maju bagi memartabatkan Pasukan Bolasepak di Pulau Pinang.. amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan